Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

Street Art στο νηπιαγωγείο!!

Τελικά η Street Art δεν απέχει πολύ από τα Εικαστικά στην προσχολική αγωγή!

Ας τα πάρουμε με την σειρά όμως.....Τί είναι η  "Street Art" ;

Με τον όρο αυτό εννοούμε την τέχνη του δρόμου. Είναι ένας αρκετά γενικευμένος όρος που απορροφά την παραβατικότητα του graffiti και μάλιστα οι εκπρόσωποί της δέχονται παραγγελίες για να δημιουργήσουν.

Η τέχνη δεν έχει όρια και  γι' αυτό οι καλλιτέχνες  αυτοί επιλέγουν τους τοίχους, τους δρόμους και τα πεζοδρόμια της πόλης για να εκφραστούν. Σαν να μην μπορούν, και να μην θέλουν, να "κλείσουν" το ταλέντo τους και την δημιουργικότητά τους σε μια αίθουσα, σε μια ψυχρή γκαλερί. Αυτός είναι ο τρόπος τους για να επικοινωνούν με το ευρύ κοινό κι εμείς δεν έχουμε παρά να τον μελετήσουμε και να τον δούμε σαν αφορμή για εικαστικές δραστηριότητες στο σχολείο!

Αυτά είναι μερικά παραδείγματα από την Τέχνη του Δρόμου!
Ο πύργος της Πίζας με αφορμή ένα κολωνάκι
Χρωματιστό δέντρο
Εργοστάσιο και εργάτες με αφορμή έναν χαλασμένο τοίχο

Αερόστατο με αφορμή φυτά στον τοίχο
Κλαδί δέντρου με αφορμή ρωγμή στον δρόμο
Ζώα με αφορμή χαλασμένο τοίχο

Χρωματιστή σκάλα
Ψευδαίσθηση πλάκας πεζοδρομίου 

Προσωποποίηση σε κολωνάκια δρόμου
Μύτη του Πινόκιο ένα κολωνάκι

Κόκκινη καρδιά από συρματόπλεγμα
I  LOVE  YOU  με αφορμή χαλασμένο πεζοδρόμιο
Απόδραση από φυλακή με αφορμή κομμένο καγκελάκι
Στρουθοκάμηλος με αφορμή δέντρο

Άντρας με αφάνα μαλλί με αφορμή το δέντρο πίσω από τον τοίχο
Τάφος με αφορμή γρασίδι που φύτρωσε σε κομμάτι σπασμένης πλάκας
Αθλητής με αφορμή έναν σωλήνα σε τοίχο
Ποντίκι σε τοίχο

 Παλιό αμάξι φιλοξενεί όμορφα λουλούδια στην Ν. Ιωνία



Με αφορμή αυτές και άλλες παρόμοιες εικόνες, μπορούμε να προτρέψουμε τα παιδιά σε ένα αντίστοιχο project. Σκοπός του θα είναι να δημιουργήσουν ελεύθερα, χωρίς κανέναν περιορισμό και να αφήσουν την φαντασία τους να τους ταξιδέψει. Είναι και ένας τρόπος για να μελετήσουμε  τον τρόπο σκέψης των παιδιών, όπως άλλωστε κάνουμε και με τις ζωγραφιές τους.

ΠΡΟΤΑΣΗ Α'
Τα βήματα είναι απλά:
  1. Δίνουμε στα παιδιά ένα χαρτί Α4
  2. Τους ζητάμε να το τσαλακώσουν ώστε να γίνει μπάλα (καλό θα ήταν να μην σκιστεί, αν όμως γίνει κάτι τέτοιο ας το δούμε σαν εικαστική παρέμβαση στο έργο)
  3. Το ξεδιπλώνουμε προσεκτικά
  4. Με ένα μολύβι πατάμε τις "τσαλακωματιές", τις γραμμές δηλαδή που δημιουργήθηκαν (όσες πιο πολλές μπορούμε)
  5. Ζητάμε από τα παιδιά να κοιτάξουν τώρα το χαρτί τους από όποια πλευρά θέλουν (κάθετα ή οριζόντια) και να προσπαθήσουν να βρουν γνωστά τους αντικείμενα/σχήματα/πρόσωπα. Δεν είναι τόσο εύκολο να βρουν με μια ματιά κάτι, γι αυτό καλό θα ήταν να τους δώσετε ένα παράδειγμα με το δικό σας χαρτί για να καταλάβουν τί ακριβώς εννοείτε.
  6. Αφού ο καθένας βρει εικόνες στο χαρτί του, θα πρέπει να τις πατήσει με το μολύβι πιο έντονα για να ξεχωρίσουν από τις άλλες γραμμές. Αν χρειαστεί, μπορεί να προσθέσει γραμμές που δεν ανήκουν σε τσαλάκωμα για να ολοκληρωθεί η εικόνα.
  7. Τέλος, βάζουμε χρώμα (προτείνω ξυλομπογιά) μόνο στην εικόνα μας για να την αναδείξουμε!
  8. Παρουσιάζουμε και εξηγούμε στη τάξη το θέμα που έχει το έργο μας!
  9. Σημείωση: Δεν είναι απαραίτητο να δουν μια μόνο εικόνα στο χαρτί ή να ταιριάζουν όλες μεταξύ τους. Αφήστε τα ελεύθερα να δουν ό,τι θέλουν στο χαρτί τους και μην τους πείτε ότι "αυτό το σχέδιο δεν υπάρχει", για εκείνα μπορεί να υπάρχει και να σημαίνει κάτι. Μην τους το χαλάσετε με την τάση για εκλογίκευση που μας διακρίνει ως ενήλικες!
Αποτέλεσμα με λαδοπαστέλ
Αποτέλεσμα με ξυλομπογιά



ΠΡΟΤΑΣΗ Β'
Στο ίδιο ύφος κυμαίνεται και η δεύτερη δραστηριότητα εικαστικών.
  1. Δώστε στα παιδιά ένα χαρτί Α4
  2. Σκίστε το σε ακανόνιστο σχήμα (γύρω γύρω είναι μια καλή επιλογή)
  3. Ζητήστε τους να σας πουν με τι μοιάζει το κομμάτι που τους έμεινε από το σκίσιμο
  4. Τοποθετήστε το σε ένα ανοιχτόχρωμο χαρτόνι κανσόν (Α3 περίπου) και κολλήστε το με κόλλα στικ
  5. Δίνουν μορφή και χρώμα σε αυτό που φαντάστηκαν
  6. Ζωγραφίζουν και την επιφάνεια του χαρτονιού ως συνέχεια του σκισμένου χαρτιου.


Είναι εκπληκτικό το τί ιδέες μπορεί να σκαρφιστεί ένα παιδί από ένα τσαλακωμένο ή σκισμένο χαρτί!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου