Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς(Προτεινόμενες Δραστηριότητες).


           Την πρώτη μέρα της εβδομάδας, καθώς συζητούσαμε με τα παιδιά στην παρεούλα , ένα από τα νήπια αναφέρθηκε στη βόλτα που έκανε την Κυριακή με τους γονείς του, στο σπίτι της γιαγιάς. Εστίασε ιδιαίτερα στο ποδήλατό του. Η συζήτησή  μας εξελίχθηκε σταδιακά από τις μικρές  βόλτες στην αυλή μέχρι τις μεγάλες  εκδρομές με το αυτοκίνητο. Γρήγορα καταλήξαμε στην "δημιουργία" της ημέρας! Το δικό μας ποδήλατο και τα φανταστικά μας ταξίδια!
                                  
 ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ: «Το ποδήλατο μου».
 ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ:  Παιδί- Δημιουργία και Έκφραση                                                                            
 ΣΤΟΧΟΙ:
1.) Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και χρώματα ώστε να σχεδιάσουν και να ζωγραφίσουν.
2.) Να έρθουν σε επαφή με χαρτοκοπτική και επικόλληση.
3.) Να διασκεδάσουν.


ΥΛΙΚΑ: Χαρτόνια κανσόν σε διάφορα χρώματα, μαρκαδόροι, ψαλίδι, κόλλα

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Τα παιδιά θα δημιουργήσουν τα δικά τους ποδήλατα με τη βοήθεια μας. Αρχικά κόβουμε τα χαρτόνια διαφόρων χρωμάτων σε μικρά τετράγωνα ή ορθογώνια. Στη συνέχεια χρησιμοποιούμε το πατρόν ώστε να σχεδιάσουμε το σκελετό του οχήματος σε χαρτόνι έγχρωμο και τα νήπια γεμίζουν με χρώμα της αρεσκείας τους.  Έπειτα κολλούν τα τετραγωνάκια στις ρόδες ώστε η δημιουργία μας να γίνει πιο ζωηρή.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τα νήπια έδειξαν ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή που ακούστηκε η ιδέα της κατασκευής. Συγκεντρώθηκαν στα τραπεζάκια και ακολούθησαν προσεκτικά τις οδηγίες. Όποια από αυτά δυσκολεύτηκαν στην κοπή των χαρτονιών δε δέχτηκαν εύκολα τη βοήθεια μας ενώ ανυπομονούσαν να δημιουργήσουν το δικό τους όχημα. Το καθένα είχε κάνει εξ αρχής την επιλογή του  στα χρώματα που θα χρησιμοποιούσε. Επιπλέον, ήταν πολύ προσεκτικά στο κόψιμο και στη ζωγραφική του σκελετού ώστε το αποτέλεσμα να είναι όμορφο. Μόλις τελείωσε η χαρτοκοπτική και η κόλληση, πήραμε τα ποδήλατά μας και ξεκίνησε η φανταστική μας βόλτα!

Επιπλέον υλικό:
Η παραπάνω συζήτηση θα μπορούσε  εύκολα να κατέληγε στη δημιουργία του αυτοκινήτου, της βάρκας, του τρένου ή άλλων μεταφορικών μέσων. Ακολουθούν επιπλέον σχετικές δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα:

ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ: «Τρενάκι».


ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ:  Παιδί- Δημιουργία και Έκφραση.


ΣΤΟΧΟΙ:
1.) Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και χρώματα ώστε να σχεδιάσουν και να ζωγραφίσουν.
2.) Να έρθουν σε επαφή με χαρτοκοπτική και επικόλληση.
3.) Να διασκεδάσουν.


ΥΛΙΚΑ: Χαρτόνι λευκό, νερομπογιές, πινέλα, χρωματιστά ξυλάκια, κόλλα.


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η δραστηριότητα αυτή θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια μας. Σε χαρτόνια θα σχεδιάσουμε παραλληλόγραμμα σχήματα, τα οποία θα σχεδιαστούν και θα χρωματιστούν δημιουργώντας έτσι βαγόνια για το τρένο που θα στολίσει τον τοίχο μας. Στη συνέχεια θα κολλήσουμε τα ξυλάκια στα περιγράμματα.



2η δραστηριότητα:

ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ: «Αμαξάκια».


ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ:  Παιδί- Δημιουργία και Έκφραση.


ΣΤΟΧΟΙ:
1.) Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και χρώματα ώστε να σχεδιάσουν και να ζωγραφίσουν.
2.) Να διασκεδάσουν.


ΥΛΙΚΑ: Χαρτόνι λευκό, νερομπογιές, πινέλα.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σχεδιάζουμε το περίγραμμα ενός αυτοκινήτου μόνοι μας ή με τη βοήθεια πατρόν πάνω σε χαρτόνι λευκό. Στη συνέχεια τα νήπια ζωγραφίζουν με το χρώμα της αρεσκείας τους το δικό τους αυτοκίνητο. Καλό είναι να χρησιμοποιήσουν διαφορετικό χρώμα στα επιμέρους κομμάτια της εικόνας πχ: παράθυρα, ρόδες. Είναι έτοιμα για ταξίδια!

3η δραστηριότητα

ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ: «Βάρκες».


ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ:  Παιδί- Δημιουργία και Έκφραση.


ΣΤΟΧΟΙ:
1.) Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και χρώματα ώστε να σχεδιάσουν και να ζωγραφίσουν.
2.) Να διασκεδάσουν.


ΥΛΙΚΑ: κόλλες Α4 σε διάφορα χρώματα, πινέλα, νερομπογιές.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Βαρκούλες από χαρτί! Φτιάχνουμε πολύχρωμες βάρκες και βοηθάμε τα νήπια να κάνουν ότι σχέδιο θέλουν στην κατασκευή τους με τα πινέλα. Τόσο απλό! Στη συνέχεια μπορούμε να γεμίσουμε μία λεκάνη με νερό ώστε τα παιδιά να ταξιδέψουν τα καραβάκια τους με τον άνεμο(φύσημα). Μην ξεχάσετε να τους τραγουδήσετε το αγαπημένο τους : «βγαίνει η βαρκούλα».


Ως επέκταση σε αυτές τις κατασκευές μπορούμε να κάνουμε ένα  "ταξίδι στην (όνομα)χώρα".
Το κάθε παιδί βάζει το όνομά του στην ονομασία της χώρας και μας περιγράφει με ποιο μέσο ταξιδεύει και τί βλέπει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου