Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014

Μέσα μεταφοράς και κυκλοφοριακή αγωγή!

Ξεκινήσαμε κι εμείς την θεματική της κυκλοφοριακής αγωγής και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την πρώτη μέρα! Έτρεχαν στη γωνιά παρατήρησης για να δουν το υλικό και να το επεξεργαστούν.



Βγάλαμε από τον Άκη τον Κουτάκη το υλικό μας (φωτογραφίες και αντικείμενα σχετικά με το θέμα) και τα παιδιά το παρουσίασαν στον κύκλο!

Ο Άκης μας έφερε και το παραμύθι για τον Δαίδαλο και τον Ίκαρο και φυσικά το διαβάσαμε και το δραματοποιήσαμε, κάτι που τα παιδιά λάτρεψαν!


Μάθαμε και το τραγούδι "Αντίο Λιλιπούπολη", μιας και αναφέρει μεταφορικά μέσα!
Μπορείτε να το ακούσετε εδώ








Πότε θα ξαναδώ το Πορτο Λίλι
και την αρχαία πόλη Παπουα Λίλη
πότε στη Λίλιτσα θα ξαναπερπατήσω,
πότε, αχ, πότε θα ξαναγυρίσω;

Αντίο Λιλιπούπολη, αντίο, αντίο,
παίρνω το πατίνι μου, το άλογο, το πλοίο,
παίρνω το τρένο της γραμμής, παίρνω τ’ αεροπλάνο
και φεύγω Λιλιπούπολη, τις ομορφιές σου χάνω.

Ποτέ δε θα ξεχάσω κάποια δύση
στο χρυσοκόκκινο φεγγαρονήσι,
αχ, Λιλιπούπολη τον κόσμο κι αν γυρίσω,
άλλο νησί δε θα ξαναγαπήσω.

Αντίο Λιλιπούπολη, αντίο, αντίο,
παίρνω το πατίνι μου, το άλογο, το πλοίο,
παίρνω το τρένο της γραμμής, παίρνω τ’ αεροπλάνο
και φεύγω Λιλιπούπολη, φεύγω μακριά, σε χάνω.

Αντίο, αντίο, ... αντίο!

 Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για τα αεροπλάνα και έτσι η πρώτη μας κατασκευή ήταν αεροπλανική!!
Τα υλικά απλά: ρολό από χαρτί υγείας, χαρτονάκια, δαχτυλομπογιές ή τέμπερες, πινέλα, ψαλίδια!


Βάψαμε τα ρολάκια


Κόψαμε τα μέρη του αεροπλάνου και τα κολλήσαμε


Μόλις στέγνωσαν τα κρεμάσαμε στην τάξη μας γιατί στον αέρα είναι η θέση τους!!




Την επόμενη μέρα ασχοληθήκαμε με την κυκλοφοριακή αγωγή και πιο ειδικά με τα φανάρια!

Είδαμε τις φωτογραφίες από φανάρια πεζών και οχημάτων και παρατηρήσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές! Αντιστοιχήσαμε και τις καρτέλες με τους αριθμούς, ανάλογα με το πόσα φώτα έχει το κάθε φανάρι!

Και ήρθε και η ώρα του πειράματος! Μάθαμε πως τα φανάρια έχουν όλα άσπρες λάμπες και πως αυτό που τα κάνει να δείχνουν πράσινα, κόκκινα και πορτοκαλί είναι τα τζαμάκια που έχουν.
Και για να πειστούν πως ισχύει αυτό, κοιτάξαμε τα φώτα της τάξης μας, που είναι λευκά και μετά τους μοίρασα πράσινες και κόκκινες διαφάνειες για να καλύψουν τα μάτια τους και να δουν μέσα από αυτές τις λάμπες!
Θα μπορούσε να γίνει το ίδιο και με έναν φακό ή με έναν προβολέα!

Η κατασκευή μας για τα φανάρια ήταν πολύ εύκολη!
Τα παιδιά έκοψαν κύκλους στα χρώματα των φαναριών και τα κόλλησαν στο κυλινδρικό χαρτόνι, αλλά όχι το ένα κάτω από το άλλο. Τα κολλήσαμε έτσι ώστε να μπορεί να γυρίζει ο κύλινδρος και να φαίνεται μόνο ένα χρώμα!









Επίσης παίξαμε με τα μεταφορικά μέσα στα προγράμματα "babypedia" και "kidepedia" στον υπολογιστή μας!




Ένα παιχνίδι που άρεσε πολύ στα παιδιά ήταν το λεωφορείο!
Βάλαμε τις καρέκλες όπως σε ένα λεωφορείο, κολώνες για να στηρίζονται οι όρθιοι επιβάτες, κουδουνάκι για την στάση, οδηγό με τιμόνι φυσικά και φύγαμεεεεεε!!


Κάθε φορά που στρίβαμε, τα παιδιά κοιτούσαν την ανάλογη κατεύθυνση και έγερναν το σώμα τους! Πετάχτηκαν και μερικές γατούλες στον δρόμο μας, αλλά ευτυχώς ο οδηγός φρέναρε εγκαίρως!

Ακούσαμε πολλούς ήχους μεταφορικών μέσων από το CD και έπρεπε να βρούμε πού ανήκε ο καθένας!


Φυσικά τα σήματα της τροχαίας δεν έλειπαν από την τάξη μας!
Τα φτιάξαμε, ενώνοντας τα δυο κομμάτια και στη συνέχεια τα κολλήσαμε σε χαρτονάκι και βάλαμε ξυλάκι.....έτοιμες οι πινακίδες μας!!!









4 σχόλια: